Ode aan de Moerputten

Op donderdag 12 januari 2023 opent in Kunstruimte de Melkfabriek de expositie OVER DE BRUG - Ode aan De Moerputten.

Een groep van 10 kunstenaars heeft zich door dit gebied laten inspireren, en maar liefst 6 daarvan (!!!) hebben een atelier via de ABS. Een prachtig staaltje van inter-ABS-samenwerking!!

ABS kunstenaars : Marieke van Heesbeen (P.005/ Poeldonk), Elvis Kaltofen (DM2/ Poeldonk), Timon Prospèr en Thomas Dekker (B5 Ateliers) Jilles Feij (Boterweg tot dec.2022) en Eduard Linders (Noorderkunstlicht).

In de expo wordt een ode gebracht aan de Moerputten, het Gement en de spoorbrug, maar zeker ook een eerbetoon, postuum, aan Aad Treijtel, gerenommeerd kunstenaar/fotograaf, die de brug van vóór de restauratie op bijzondere wijze in beeld bracht. Tien jaar geleden overleed hij, maar zijn werk zal prominent in de expositie te zien zijn. Evenals werk van zijn dochter Juul (edelsmid) en zoon Tim (artistiek metaalbewerker).
Janneke Camps tenslotte is de 10e exposant. Zij staat ingeschreven voor een atelier bij de ABS.

De expositie is te zien tot en met zondag 22 januari 2023.

OVER DE BRUG