1. De ABS was een van opdrachtgevers voor 't uitwerken van een ontwerpdracht aan studenten architectuur van de Koning Willem I college. De ABS vroeg de studenten om een ontwerp voor een verplaatsbare ateliertoren uit te werken.
    Het eindresultaat was te zien tijdens de eindpresentatie op de Koning Willem I.
    Verrassend en veelbelovend

2. ABS start onderzoek i.s.m. Stichting Ruimte, TU Eindhoven en Fontys Hogeschool

De beschikbaarheid van passende, betaalbare huisvesting vormt een cruciale randvoorwaarde voor een bloeiende creatieve industrie. Startende en kleinschalige ondernemers, die de humuslaag van de sector vormen, zijn voor hun huisvesting vaak aangewezen op broedplaatsen of soortgelijke creatieve bedrijfsverzamelgebouwen.

3. Het kantoor van de ABS is voortaan alleen in de ochtenduren 9.00 uur - 12.00 uur maandag  t/m vrijdag bereikbaar op tel.nr. 073-6145012

4. Werk van Barend van Hoek met als titel 'Confidently freefalling 1' te zien op ons kantoor.
    Barend heeft dit werk geschonken aan de ABS als dank voor bewezen diensten.
    We zijn er super blij mee.

5. De ABS heeft  het pand Noorderlicht  per 1 jan. 2018 permanent (minimaal 5 jaar)  in beheer gekregen.
    We zijn daar erg blij mee. Zo kunnen we weer een heel aantal kunstenaars een mooie permanente werkplek aanbieden.

Naast ateliers zijn er ook opslagruimtes in het pand beschikbaar.
    Inmiddels zijn de meeste ruimtes al in gebruik genomen.
    Maar er zijn nog enkele opslag - en atelierruimtes beschikbaar.

6. Nesrin Gocmen heeft de administratieve werkzaamheden van Leonie overgenomen.Leonie heeft aangegeven voorlopig niet te kunnen werken bij de ABS. Nesrin werkte al een tijdje als stagiaire bij de ABS.
    ​Vanaf 1 jan.2018 is Nesrin officieel werkzaam bij de ABS.

7. Bij noodgevallen (bijv. gesprongen waterleidingen, grote problemen met CV of ernstige daklekkages) en calamiteiten kan ook buiten kantooruren gebeld worden naar het calamiteitennummer: 0800- 6664837/optie 2 of  tel.nr. 040-2024226

8. De ABS heeft sinds vorige week een nieuwe loods in beheer gekregen. Het betreft de DMT loods 03 aan de Copernicuslaan 80b. Deze loods is een prachtige aanvulling op onze voorraad. Loods 03 is inmiddels geheel aan kunstenaars van de DMT verhuur als stalling.

9. De eerste Denktank bijeenkomst zal eind van deze maand plaatsvinden. Deze bijeenkomst is bedoeld om de veranderende ruimtevraag onder kunstenaars te inventariseren. De ABS gaat hier vijf kunstenaars voor uitnodigen. Na de zomer zal Denktank II worden gepland.

10. De ABS heeft sinds medio maart de Chopinstraat 10 in beheer gekregen van de afdeling maatschappelijk vastgoed van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Het voormalige schoolgebouw is opgebouwd in de vorm van een honingraat, vandaar de naam die de ABS hanteert. Het gebouw biedt ruimte aan acht kunstenaars die er inmiddels aan het inhuizen zijn. De ABS heeft dit gebouw tenminste voor een half jaar in beheer gekregen.